Saját Otthon Projekt

A lepény, amit az aztékok mészvízbe áztattak

A lepény, amit az aztékok mészvízbe áztattak

2016. 11. 13. Schulz Veronika

Mostanában, úgy tűnik, rákaptam a gyors, egyszerű, otthon is elkészíthető Street Food kajákra. Múlt héten a hot-dog, most a héten pedig nagyon megkívántam a tortilla-t.

Be is mentem az egyik üzletbe, gondoltam, este gyorsan vacsira összedobom magamnak. Mivel ugyebár nálam csak a teljes kiőrlésű játszik, így olyat kerestem magamnak. Megdöbbenve konstatáltam, hogy a tk tortilla, amiben 5, azaz öt darab van, több, mint 800 Ft. 

Franc, aki ennyiért megveszi, miért ne tudnám saját magamnak elkészíteni? A tésztához konkrétan 3 összetevőre van szükségünk. Tudtam, hogy van otthon teljes kiőrlésű liszt, beszereztem egy csomag kukorica lisztet, a többi hozzávaló pedig adott volt, a hűtőben. 

dscn3515_fotor

A tésztához tehát az alábbiakat használtam:

  • 15 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 10 dkg kukoricaliszt
  • 2 dl langyos víz
  • só, ízlés szerint

A hozzávalókat alaposan összedolgoztam, a vizet szép lassan adagolva öntöttem a lisztkeverékhez. Mikor a tészta egybeállt, annyi darabra vágtam, amennyit tortilla-t szerettem volna, majd egyesével gombócokká formáztam.:

dscn3502_fotor

dscn3505_fotor

Ezután a tésztákat nagyon vékonyra nyújtottam, ügyelve arra, hogy ne igazán legyen nagyobb, mint a serpenyő, mert akkor ki fog lógni a széle.Felforrósítottam a száraz serpenyőt és lepények mindkét oldalát 2-2 percig sütöttem. 

Mikor, még forró volt, gyorsan félbehajtottam, mert tudtam, ha hagyom kihűlni, akkor ketté fog törni ennél a műveletnél. 

Innentől kezdve már csak a belevalók következtek, a tejfölt elkevertem egy gerezd fokhagymával, ezzel megkentem a lepényeket. Erre halmoztam a fekete erdei sonkát, reszelt sajtot és egy kis rukkolát. Ezzel, el is készült az isteni finomság, a tortilla lapok így körülbelül kijöttek 150 Ft-ból. Hozzáteszem, a 4 darab.

A tölteléket úgy variáljátok, ahogy szeretnétek, szerintem érdemes elkészíteni, mert finomabb, mint az előre csomagolt és láthatjátok, jóval gazdaságosabb is! :)

dscn3515_fotor

Boldog, jó étvágyat kívánok hozzá! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr9112574113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása