Saját Otthon Projekt

Egészséges kényeztetés, eperrel és rebarbarával

Egészséges kényeztetés, eperrel és rebarbarával

2017. 05. 21. Schulz Veronika

Egy ideje már egyáltalán nem készítettem semmilyen édességet (természetesen olyanra gondolok, amit én is ehetek.

Múlt héten vásároltam egy csomag rebarbarát és maradt belőle, így arra gondoltam, hogy nem szeretném kidobni,  valamit kezdeni kell vele.

Eszembe jutott, hogy több helyen találkoztam már az eper és a rebarbara közös barátságával, jól megférnek egymás mellett. 

Kicsit kutakodtam, olvasgattam és találtam egy megfelelőnek vélt receptet, átalakítottam a lehetőségeim figyelembevételével. 

Így született meg ez az isteni finom epres, rebarbarás zabdesszert, nem mellesleg, simán beilleszthető az uzsonnába, legalább, egy gonddal kevesebb.

Sütéssel együtt nem egészen egy óra alatt elkészül, semmilyen különösebb odafigyelést nem igényel, a hozzávalókat csak bedobáljuk egy edénybe összekeverjük, kisütjük és viszont látásra! Pont az ilyen egyszerű recepteket szeretem.

Hozzávalók a tésztához:

18 dkg teljes kiőrlésű zabliszt
1/2 evőkanál szódabikarbóna
12 dkg zabpehely
csipet só
1 evőkanál stevia-eritrit keveréke
5 dkg olvasztott vaj

Töltelék:

4 db megpucolt és apróra darabolt rebarbara
nagyjából 250 gramm eper, tisztítva, felkockázva
1 evőkanál stevia-eritrit keveréke
1 evőkanál frissen facsart citromlé

Először a gyümölcsöket megtisztítottam, felaprítottam, majd a citromlével és az édesítővel együtt egy lábasba tettem és az egészet körülbelül 20 perc alatt összeforraltam:

Amíg forrt a töltelék, addig gyorsan összedobtam a tésztát. Egy műanyag tálba kimértem a lisztet, hozzáadtam a szódabikarbónát, zabpelyhet, ezután só, kis édesítő, végül apránként hozzákevertem az olvasztott vajat. Az a lényeg, hogy a tészta rendesen szívja meg magát a vajjal, akkor fog összeállni:

Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, a sütőt 290 fokra előmelegítettem.

A kibélelt tepsibe öntöttem az elkészített massza 3/4-ét, kézzel jól lenyomkodtam, ügyelve, hogy ne maradjanak kis rések. Ezután a sütőbe tettem, nagyjából 15-20 perc alatt aranyszínűre pirult a tészta.

Ez idő alatt elkészült a töltelék, így óvatosan az elősütött tésztára kanalaztam, alaposan elegyengettem. 

Ezután, amit korábban félretettünk tészta 1/3-át, az édesség tetejére szórtam, gondosan ügyelve, hogy mindenhova jusson belőle. 

Innentől kezdve semmi más dolgunk, 170 fokon, nagyjából fél óra alatt készre sütjük. 

Nagyon finom, nekem kifejezetten ízlik az édes eper és a kissé fanyar rebarbara kettőssége.

Tálalhatjuk akár fagylalttal, vagy friss gyümölccsel, ki, hogy szereti. :)

Boldog, jó étvágyat hozzá!

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Istagramon is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr4812574397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása