Saját Otthon Projekt

Croissant mindenkinek!

Croissant mindenkinek!

2018. 05. 02. Schulz Veronika

Remélem, még nem unjátok, de ma ismételten egy isteni tésztát hoztam Nektek, én nem tudok lemondani róla és nem tudok igazán betelni vele.

Folyamatosan megy a kíséretezés, melyik liszttel a legjobb, milyen arányban, mit adjak hozzá. Azt hiszem, most végre igazán sikerült eltalálni.

Korábban már többféle liszttel próbálkoztam, úgy tűnik, a tökéletes választásnak a teljes kiőrlésű zabliszt bizonyult. 
Arról már több alkalommal említést tettem, hogy véleményem szerint a zabliszt (nekem legalábbis) az egyetlen olyan liszt, amely szinte majdnem teljesen ugyanúgy viselkedik felhasználás közben, mint fehér társa, csak, mint tudjuk, ez valamelyest egészségesebb.

Kertészkedésbe fognál? 5 dolog, ami miatt spórolhatsz, ha magad termeszted a zöldségeidet és gyümölcseidet! 

Az igazi, utánozhatatlan croissant titka, hogy a vajat ne spóroljuk ki. Soha nem használok margarint, ez nálam alap, csak és kizárólag vaj jöhet számításba.

tk_croissant.jpg

Nézzük is a hozzávalókat:

60 dkg liszt (40 dkg teljes kiőrlésű zabliszt, 20 dkg fehérliszt)
2,5 dkg élesztő
1 nagy pohár tejföl 3/4 része
2-3 teáskanál só
25 dkg hideg, kemény vaj
ízlés szerint reszelt sajt
1 tojássárgája, kis tejjel és csipet sóval elkeverve a kenéshez

A vaj kivételével a hozzávalókat egy tálba tettem és alaposan összegyúrtam, lisztezett deszkán duplájára kelesztettem. Miután megkelt, 8 részre vágtam, gombócokat formáztam és ismét hagytam pihenni. 

Ezután a tésztákat egyesével kinyújtottam, az elkészült tésztákat egy tálcára tettem, sütőpapírral elválasztva egymástól, így nem ragadnak össze. 

A legutolsó lapot a lisztezett deszkán hagytam és egy sajtreszelő segítségével a korábban kissé lefagyasztott vajat ráreszeltem a tésztára. Erre helyeztem a következő kinyújtott tésztát, megint vajat reszeltem és így tovább, míg az utolsó tésztalap is a helyére került. 

Következő lépésben egy pizzavágóval 16 fele szeltem, majd a keskeny részénél fogva elkezdtem feltekerni úgy, hogy a tészta többi részét feltekerés közben még tovább nyújtottam a kezemmel. 

Közel sem olyan bonyolult, mint ahogy leírtam, elkészíteni sokkal könnyebb. :)

Tetejüket megkentem a tojásos, tejes egyveleggel, lekentem őket, sajttal megszórtam és még 15 percig pihenni hagytam. 

A sütőt 180 fokra előmelegítettem, majd 15-20 perc alatt arany színűre sütöttem. Kissé langyosan, vajjal megkenve egyszerűen utánozhatatlan és megismételhetetlen. 

Ti szoktatok készíteni? Ha igen, milyen recept alapján?

Boldog, jó étvágyat ezekhez az isteni péksütikhez!

tk_croissant.jpg

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr8513886016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása