Saját Otthon Projekt

Roppant roppanós rudak - A tökéletes karácsonyi vendégváró nasi

Roppant roppanós rudak - A tökéletes karácsonyi vendégváró nasi

2018. 12. 17. Schulz Veronika

Karácsony közeledtével egyre jobban engem is magával ragad a "karácsonyi feeling" érzés. Lakást dekorálok, ami eddig rám egyáltalán nem volt jellemző. Olyannyira, hogy ezen jómagam is meglepődtem. Ráadásul mézeskalácsot, karácsonyi kekszet sütök és ünnepi dalokat hallgatok.

Magam sem értem a helyzetet. Mindenesetre ennek okán tegnap valami sós finomságra vágytam, így leszaladtam a boltba, gyorsan beszereztem pár hozzávalót és 2 órával később már ropogtattunk. :) 

20181216_140440_fotor1_fotor.jpg

20181216_140004_fotor2.jpgSajtos rudat sütöttem, de mégsem a hagyományost. Mint mindig, most is odafigyeltem, hogy lehetőség szerint szénhidrát-csökkentett legyen, az alapanyagokat természetesen most is dekára kimértem.

Tettem mindezt az új, digitális mérlegemmel, sajnos az előző több év után megadta magát, ezért egy új mérleg beszerzése már aktuális volt. A mostani új kedvencemet a Gearbest-ről rendeltem, egész grammokat mér. Már most nagyon szeretem és a színe is megy az egyéniségemhez. Ha épp digitális mérleg vásárlásában gondolkodtok, erre a linkre kattintva megtehetitek.
20170828185417_64209.jpg
20181216_141222_fotor.jpg

Többféle lisztből készítettem, ezért is szükséges hozzá a mérleg. 

Hozzávalók:
40 dkg teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
6 dkg búzarétesliszt
6 dkg finomliszt
25 dkg vaj
1 kis pohár tejföl
100 gramm natúr krémsajt
1 csipet szódabikarbóna
ízlés szerint reszelt sajt a tésztába+ szóráshoz (én trappistát és füstölt sajtot használtam), só, bors, (pirospaprika, kömény, szezámmag, ki, hogy szereti)
2 tojás sárgája a tészta kenéséhez

Ez egy rém egyszerű recept, bárki könnyedén elkészítheti. Melegítsük elő a sütőt 180 fokra. Amíg bemelegszik, a fent nevezett hozzávalókat egy tálban alaposan gyúrjuk össze, kilisztezett deszkán nyújtsuk tetszőleges vastagságúra. Egy derelyevágó segítségével (ha nincs, természetesen a kés is megteszi) vágjunk pofás kis rudakat a tésztából, helyezzük sütőpapírral bélelt tepsibe. Tetejüket kenjük meg a felvert tojással, és ízesítsük a számunkra legmegfelelőbb alapanyaggal. 

Már mehetnek is a sütőbe, ennyi az egész! 

Figyeljük a tésztát, mert hamar elkészül, én általában 8-10 percig sütöm, lényeg, hogy a színe legyen kissé aranyszínű. 

Tartósságot tekintve azonban semmi biztatót nem tudok mondani: nálunk ugyanis ahogy sült, úgy fogyott is! :D

Készítsétek el, tökéletes ropogtatni-való, villámgyorsan elkészül, ami az ünnepi rohamban nem elhanyagolható tényező. 

Boldog, jó étvágyat hozzá!

20181216_140004_fotor1_fotor.jpg

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, kreatív alkotásról vagy gasztronómiai utazásról, akkor kövess minket a Saját Otthon Projekt Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz.

Érdemes minket Instagram-on is követni, mert itt rengeteg olyan képet osztunk meg a bloggal kapcsolatosan, amelyek egy-egy bejegyzésbe már nem férnének bele.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatotthonprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr2614490612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása